Η «Ε.Σxo.Ψ.Ε.»

ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ  ΕΛΛΑΔΑΣ
Eschopse@gmail.com 

Ίδρυση:

Η ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ -«Ε.Σxo.Ψ.Ε.» (στα αγγλικά  E.Scho.Ps.E ).- είναι μη κερδοσκοπικό επιστημονικό επαγγελματικό σωματείο. Είναι αναγνωρισμένη από το πρωτοδικείο.
  Η σύνταξη του καταστατικού της Ε.Σχο.Ψ.Ε. είχε πρότυπο το Καταστατικό  της διεθνούς ένωσης ISPA και άλλων ευρωπαϊκών συλλόγων Σχολικών Ψυχολόγων. 
Έχει βασικό σκοπό την βελτίωση  της ποιότητας της εκπαίδευσης και της υλοποίησης των σκοπών της και της ψυχικής υγιεινής και της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού με την προώθηση της ανάπτυξής της Σχολικής Ψυχολογίας και των εφαρμογών της ψυχολογίας στην εκπαίδευση.
Τα  κριτήρια του ποιος είναι μέλος της ως Σχολικός Ψυχολόγος διατυπώθηκαν με βάση τη νομοθεσία (νόμος 991/1979 για την άδεια Ψυχολόγων, ΦΕΚ για τα  προσόντα του Σχολικού Ψυχολόγου και την Γνωμοδότηση ΝΣΚ 458 του 2011).

Μέλη της μπορούν να γίνουν όλοι οι Έλληνες επαγγελματίες Ψυχολόγοι (με άδεια άσκησής του επαγγέλματος του Ψυχολόγου) που εργάζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα και ασκούν καθήκοντα Σχολικής Ψυχολογικής Υποστήριξης των σκοπών της εκπαίδευσης και των σχολείων και έχουν επαγγελματική ειδίκευση στην Σχολική / Εκπαιδευτική Ψυχολογία (ή μόνιμοι εργαζόμενοι με μεταπτυχιακό σε άλλους κλάδους της ψυχολογίας και μακρόχρονη εμπειρία Ψυχολόγου σε εφαρμογές στην εκπαίδευση) και συμφωνούν με τον Κώδικα Δεοντολογίας των Σχολικών Ψυχολόγων.


Όλοι οι Σχολικοί Ψυχολόγο / Ψυχολόγοι της εκπαίδευσης έχουν σταθερή ανοικτή πρόσκληση να γίνουν μέλη της, να αναπτύξουν μεταξύ τους ανταλλαγές και να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να προάγουν την Σχολική Ψυχολογία στην Ελλάδα τόσο ως επαγγελματικό κλάδο της Εκπαίδευσης όσο και ως επιστήμη και την ποιότητα των υπηρεσιών προς τα παιδιά.  

Μέλος Οργανώσεων:

Ø Επιτροπή Ψυχολόγων-Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας, Υπουργείο Υγείας.
Ø  Διεθνής Ένωση Σχολικών Ψυχολόγων (ISPA).
Ø  Δίκτυο για τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού (CRIN).


Δραστηριότητες:

Ø  1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας με θέμα Ψυχολογία και εκπαίδευση στον 21ο αιώνα, Χορηγός Υπ. Πολιτισμού, Αθήνα 2001.                                                               
Ø 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας με θέμα Ψυχολογία και Παιδοκεντρικο Σχολείο, υπό την αιγίδα Υπουργείου Παιδείας, Θεσσαλονίκη 2002.
Ø  Επιμορφωτικό εργαστήριο για  Ψυχολόγους και Σχολικούς Συμβούλους : Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες-Προγράμματα Παρέμβασης, με εισηγητή τον  Prof David Donald, καθηγητή Σχολικής Ψυχολογίας, 2002
Ø  Επιμορφωτικό εργαστήρι για Σχολικούς Ψυχολόγους: «Σύγχρονες τάσεις στην αξιολόγηση και την παρέμβαση στα σχολεία για παιδιά με  συναισθηματικά προβλήματα και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Εμπειρίες στις ΗΠΑ», με εισηγήτρια την κυρία Α. Νικολοπούλου,Ph.D., Σχολική Ψυχολόγο στις ΗΠΑ, Αθήνα,  3 Ιουλίου 2003.
Ø  Συμμετοχή σε ημερίδες άλλων φορέων 
Ø  Ημερίδα με θέμα Δικαιώματα του παιδιού, Ποιότητα της εκπαίδευσης και Σχολείο για Όλους: Ρόλος των Σχολικών Ψυχολόγων κα των υποστηρικτικών Υπηρεσιών, υπό την αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων,  τις 5 Σεπτεμβρίου 2003, στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
Ø  Ημερίδα με θέμα Ρόλος των Σχολικών Ψυχολόγων και των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών. Στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης σε έκτακτες ανάγκες, 28 Νοεμβρίου 2003, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.
......
Ø   Συμμετοχή στη Δημόσια διαβούλευση του ΣΥΡΙΖΑ για την ειδική αγωγή, Αίθουσα της Βουλής. (από το 19ο λεπτό...Μέρος 8o - YouTube 2014


Δημοσιεύσεις :

Ø  Οδηγίες αντιμετώπισης κρίσεων. Οι πρώτες 48 ώρες, 2001
Ø  Θέσεις για την Παγκόσμια Ημέρα εκπαιδευτικών, 2001
Ø  Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας. Σχέσεις που ενισχύουν το εκπαιδευτικό έργο, 2002
Ø  Πρακτικά 1ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας  (2001) Πρακτικά ISBN 960-87529-0-6
Ø  Σχολικός Ψυχολόγος- Κώδικας Δεοντολογίας, 2002 (1999)  ISBN 960-87529-1-4
Ø  Εθνική τραγωδία: Πώς να βοηθήσουμε τα παιδιά να την αντιμετωπίσουν. Οδηγίες για γονείς και εκπαιδευτικούς, Ελληνική Μετάφραση φυλλαδίου του Αμερικανικού Συλλόγου Σχολικών Ψυχολόγων NASP, 2004
Ø  Σχολική ψυχολογία: Προδιαγραφές για την Κατάρτιση του Σχολικού Ψυχολόγου και την Άσκηση του επαγγέλματος ΙΙ, Jim YsseldykeUniversity of Minnesota, Πρόεδρος, Peg Dawson, Seacoast Mental Health Center, Portsmouth, NH Camilla Lehr, University of Minnesota , Dan Reschly, Iowa State University, Maynard Reynolds, University of Minnesota, Cathy Telzrow, Cuyahoga Special Education Service Center, Cleveland,OH  ©1997 National Association of School Psychologists,  Ελληνική εισαγωγή και μετάφραση Παναγιώτης Χηνάς 2003.

Ø  .......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου