Τρίτη 28 Ιουνίου 2016

2ο Πανελλήνιο Συνεδρίο Σχολικής Ψυχολογίας 2002


Συμπεράσματα 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας

«Ψυχολογία, ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και παιδοκεντρικό σχολείο»
6-8 Δεκεμβρίου 2002 ,  στο Holiday Inn , Θεσσαλονίκη.

Διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης,  το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας με κεντρικό θέμα «Ψυχολογία, ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και παιδοκεντρικό σχολείο».
Βασικός στόχος ήταν, σε συνέχεια του πρώτου συνεδρίου, η προαγωγή της επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ επαγγελματιών και ενδιαφερομένων για την ανάπτυξη της Σχολικής Ψυχολογίας και να εξετασθούν οι ψυχολογικές διαστάσεις της εκπαίδευσης και προβολής καλών πρακτικών που στηρίζονται στην Ψυχολογία και αφορούν σε φαινόμενα και προβλήματα του σχολείου στις σύγχρονες συνθήκες, στον 21 αιώνα.
Χαιρέτισαν ο Υφυπουργός Παιδείας, ο Περιφερειακός Διευθυντής εκπαίδευσης, εκπρόσωπος του κου Δημαρά πρόεδρου του Κέντρου Εκπαιδευτικής έρευνας, ΟΛΜΕ, η ΕΛΨΕ, ο Σύλλογος Ψυχολόγων ΣΕΨ και ο Σύλλογος εργαζομένων στην ειδική αγωγή.
Συμμετείχαν 253 σύνεδροι -σχολικοί ψυχολόγοι, ψυχολόγοι, μεταπτυχιακοί φοιτητές, πανεπιστημιακοί, σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού, εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολείων από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, την υπόλοιπη Ελλάδα και την Κύπρο.
Το πρόγραμμα περιελάβανε ομιλίες από επαγγελματίες και διακεκριμένους έλληνες επιστήμονες, ομάδες εργασίας και εργαστήρια και εξετάστηκαν θεωρητικά, ερευνητικά και πρακτικά οι ψυχολογικές διαστάσεις της εκπαίδευσης και ζητήματα Διεπιστημονικής συνεργασίας ψυχολόγου και εκπαιδευτικού, εκπαίδευσης των σχολικών ψυχολόγων και των εκπαιδευτικών στον 21ο αιώνα.
Σημαντικές διαστάσεις που προβάλλουν και απασχολούν σήμερα είναι οι μαθησιακές δυσκολίες και ο τρόπος διαπίστωσης που να είναι αποτελεσματικός, η ψυχολογική εξουθένωση του προσωπικού, η βία μαθητών, η συνεργασία οικογενειών, εκπαιδευτικών και σχολικών ψυχολόγων, οι πολιτισμικές διαφορές των μαθητών και οι διαφορές λόγω αναπηρίας που συχνά δίνουν βάση αρνητικών διακρίσεων.
Χρειάζονται νέες μέθοδοι αξιολόγησης που βοηθούν στο ξεπέρασμα των διαφορών, έρευνες στις ψυχολογικές συνέπειες διάφορων σχολικών πρακτικών και μορφών σχολείου πχ τμήματα ένταξης, μελέτη των γνωστικών/ συναισθηματικών και ψυχοκοινωνικών παραγόντων στην σχολική επίδοση, ανάπτυξη της πρώιμης; συστηματικής παρέμβασης, η αλλαγή των αντιλήψεων, η συνεργασία με υγεία και συντονισμός , η στήριξη στο ψυχολογικό συναισθηματικό κλίμα στο σχολείο.
Επισημάνθηκαν τα πλεονεκτήματα της ενδοσχολικής ψυχολογικής στήριξης και αναμόρφωσης του σχολείου ώστε να είναι παιδοκεντρικό και να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες ανάπτυξης, μάθησης και ψυχικής υγείας .

Διαπιστώθηκε ότι :
     Σήμερα στην Ελλάδα, έχουμε μια πλούσια ψυχολογική έρευνα και  εμπειρικές ψυχολογικές γνώσεις αποδεδειγμένα χρήσιμες για την εκπαίδευση. Η ψυχολογική γνώση αναπτύσσεται και έχουμε σήμερα στην Ελλάδα περισσότερους ψυχολόγους από όσοι ήταν σε όλη την Ευρώπη πριν μερικά χρόνια.
       Χρειάζεται αναβάθμιση της εκπαίδευσης του διδακτικού προσωπικού και συνεχής υποστήριξη με νέες ψυχολογικές αρχές για να ανταποκριθεί στον ρόλο του.
       Το έργο της εκπαίδευσης δεν ασκείται αποτελεσματικά μόνο με λίγες γνώσεις ψυχολογίας και ενδιαφέρον και αγάπη για τα παιδιά.
       Το σχολείο χρειάζεται αναδόμηση και μετατόπιση της εστίασης του από την διδακτέα ύλη στις ανάγκες της προσωπικότητας ολόπλευρα και ενίσχυση του από ομάδα εκπαίδευσης από διάφορους ειδικούς και στήριξη του ώστε να αναπτύσσει ποιοτικές πρακτικές βασισμένες στη ψυχολογία και που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των  παιδιών.
         Επείγει να βρεθούν τρόποι σύμπραξης διδακτικού προσωπικού και ψυχολόγων  και  εκπαίδευση των ψυχολόγων.

  
Second National Greek Congress of School Psychology
E.Scho.PS.E -Greek Association of School Psychologists
December 6-8, 2002

E.Scho.PS.E (Greek Association of School Psychologists) organized the Second National Conference of School Psychology in Thessalonica.
The scientific and organizing Committee was composed of school psychologists’ members of the Association (members of the Administration Council and members teaching in the Universities of Thessalonica, Athens and Crete). A committee of postgraduate students in School Psychology from the University of Thessalonica took up the secretarial.
The Minister of Education greeted the conference. Also, the presidents of the Federation of Teachers, the Association of Special Education related services, the Center of Educational Research, the Hellenic Psychological Society EL.PS.E, and the Association of Greek Psychologists addressed the conference.
The main objective of the conference is to promote communication and cooperation among professional School Psychologists and all interested to promote school psychology in Greece along with the reflexion on professional experience/ exchange of scientific knowledge and educational psychological research results.
The central theme of this year was “Psychology, Personality Development and the Child-Centered School”.
We had lectures and papers on research results on psychological dimensions of schooling, organization of psychological services, the training of school psychologists, the training of teachers in the 21st century, multicultural society and school psychology. Also, parallel workshops on assessment methods and programs of intervention, learning difficulties, school emotional climate, management of professional stress, school professional orientation and counseling, collaboration of teachers and school psychologists.
The 253 participants included school psychologists, psychologists, teachers and school counselors, and students of school psychology from all over Greece, all interested in developing a school system responsive to the needs of children in the contemporary social context, professional school psychological services and quality educational practices based on psychology. 
 More information: P. Chinas, President of E.Scho.PS.E, chinas@otenet.gr

  

 Χρήστος Παπακυριακόπουλος – Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας

 Χαιρετισμός στην έναρξη του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας

       Κύριε Υπουργέ, κύριε πρόεδρε της εταιρείας σχολικών ψυχολόγων, αγαπητά μέλη της επιτροπής συντονισμού του συνεδρίου, κυρίες και κύριοι,

Χαιρετίζω την έναρξη του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου στη Σχολική Ψυχολογία ως εκπρόσωπος του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. 
Ο Πρόεδρος κος Δημαράς επιθυμούσε να παρευρεθεί, αλλά λόγω υποχρεώσεων του Κέντρου βρίσκεται εκτός Ελλάδας.
Μου ζήτησε να σας διαβιβάσω τις θερμότερες ευχές του για την επιτυχία των εργασιών του συνεδρίου με σκοπό τη γόνιμη εξαγωγή συμπερασμάτων.
Το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας ως ανεξάρτητος φορέας εποπτευόμενος από και συμβουλευτικός προς το ΥΠΕΠΘ διεξάγει έρευνες που αφορούν στην εκπαίδευση γενικότερα. Στο πλαίσιο αυτό επιθυμώ μου να σας μεταφέρω τη θετική διάθεση του προέδρου να συνδράμουμε οποιαδήποτε προσπάθεια βρίσκεται μέσα στο αντικείμενό μας παρέχοντας ερευνητική τεχνική υποστήριξη, συντονισμό στην προσπάθεια ανάληψης ερευνητικών σχεδιασμών στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως επίσης συμμετέχοντας στη διαμόρφωση ενός δημιουργικού διαλόγου που θα αποσκοπεί στην καλύτερη προσφορά υπηρεσιών στο επίπεδο της σχολικής μονάδας, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η σχολική ψυχολογία, και ο σχολικός ψυχολόγος ως λειτουργός της, είναι ένας καινούριος θεσμός  για την ελληνική πραγματικότητα που μπορεί να προσφέρει αναγκαίες υπηρεσίες σε έναν τομέα, αυτόν της ψυχολογικής υποστήριξης και σχολικής αξιολόγησης, στο σχολικό χώρο. Όλοι εμείς που πήγαμε σχολείο σε περιόδους που τέτοια πρόληψη και στήριξη δεν υπήρχε ούτε στα τολμηρότερα των ονείρων μας, κατανοούμε πόσο έδαφος έχει καλυφθεί στην Ελλάδα τελευταία με τη σύγχρονη ευαισθητοποίηση πάνω σε αυτά τα θέματα, αλλά και πόσο έδαφος πρέπει ακόμα να διανυθεί, ώστε να είμαστε σε θέση να εναρμονιστούμε με τις υποδομές των προηγμένων χωρών τις Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο αναγνώριση της αρωγής που μπορεί να προσφέρει ο ψυχολόγος στο σχολικό χώρο, καθώς και ο διορισμός τους από το Υπουργείο σε επίπεδο σχολικής μονάδας ή ομάδας σχολικών μονάδων, είναι μια επιβεβλημένη κίνηση, όπως υποδεικνύεται και από τη σύγχρονη διεθνή επιστημονική πρακτική.
 Εκφράζω τη βεβαιότητά μου για την επιτυχία του συνεδρίου και ελπίζω οι εργασίες του να βοηθήσουν σημαντικά στη διαμόρφωση του πλαισίου που θα υποστηρίξει τον καθορισμό του ρόλου του σχολικού ψυχολόγου, και τον καθορισμό των κριτηρίων με τα οποία θα ασκεί το έργο του. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις μπορεί να υποστηρίξει την εκπαιδευτική διαδικασία και να προασπίσει το δικαίωμα κάθε παιδιού, με ή χωρίς ειδικές ανάγκες, για ισότιμη εκπαίδευση, ώστε να κατακτήσουν ανεμπόδιστα όλους τους στόχους που έχουν θέσει στη ζωή τους.

Σας ευχαριστώ.       
 
 --
2ο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας
ανακοίνωση

Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες ,

Η Ε.Σχο.Ψ.Ε.  με ιδιαίτερη χαρά  σας προσκαλεί στο 2ο  Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας  που θα πραγματοποιηθεί  με την στήριξη του Υπουργείου Παιδείας, με θέμα :
«Ψυχολογία, ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και παιδοκεντρικό σχολείο»
6-8 Δεκεμβρίου 2002 ,  στο Holiday Inn , Θεσσαλονίκη.
Το συνέδριο έχει σκοπό , σε συνέχεια του πρώτου συνεδρίου , να αποτελέσει βήμα διαλόγου, προβληματισμού, διεπιστημονικής συνεργασίας,  καταγραφής και ανάλυσης των εμπειριών, προβολής καλών πρακτικών  που στηρίζονται στην Ψυχολογία και  αφορούν φαινόμενα και προβλήματα του σχολείου στις σύγχρονες συνθήκες, στον 21 αιώνα  .
Έτσι ελπίζουμε να στηρίξουμε την προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης της ελληνικής εκπαίδευσης και ανταπόκρισης στις ανάγκες των παιδιών στις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες.
Ερωτήματα που   θα μας απασχολήσουν με εισηγήσεις, στρογγυλά τραπέζια ή και εργαστήρια σε μικρές ομάδες είναι τα εξής :
Ποιοι ψυχολογικοί παράγοντες διέπουν και επηρεάζουν  το εκπαιδευτικό έργο και την ποιότητα του ;
Οι βελτιώσεις και τα μέτρα για την διδακτέα ύλη, το ωράριο, από μόνα τους επαρκούν για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου ;
Ποιος ο ρόλος των Σχολικών Ψυχολογικών Υπηρεσιών για την ανάπτυξη παιδοκεντρικών πρακτικών ;
Ποιες οι διεθνείς τάσεις και η ελληνική πραγματικότητα για την αξιοποίηση της  σύγχρονης Ψυχολογίας στην εκπαιδευτική πράξη ;

Ενδεικτική θεματολογία
  • Διεπιστημονική συνεργασία, ψυχολογικές προσεγγίσεις των προβλημάτων στο σχολείο  και εκπαιδευτικές πρακτικές
  • Ολοήμερο Σχολείο
  • Μαθητές με μαθησιακές Δυσκολίες
  • Μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία ,κ.α.)
  • Μαθητές με αυτισμό
  • Βία στο σχολείο
  • Συνεργασία με γονείς

Οργανωτική Επιστημονική Επιτροπή

Πρόεδροι
  • Παναγιώτης Χηνάς , Πρόεδρος της Ε.Σχο.Ψ.Ε Σχολικός Ψυχολόγος , Πειραματικό Ειδικό Σχολείο ΜΔΔΕ
  • Αριάδνη Στογιαννίδου, μέλος της Ε.Σχο.Ψ.Ε , Κλινική& Σχολική Ψυχολόγος , Επ. καθηγήτρια , Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Μέλη
  • Αναστάσιος Ματσόπουλος , Αντιπρόεδρος της Ε.Σχο.Ψ.Ε, Σχολικός Ψυχολόγος, Επ. Καθηγητής, Παν Κρήτης
  • Αχιλλέας Μπάρδος , μέλος της Ε.Σχο.Ψ.Ε :  Σχολικός Ψυχολόγος , Καθηγητής University Northern Colorado , USA
  • Φρόσω Μόττη Στεφανίδη , μέλος της Ε.Σχο.Ψ.Ε : Σχολική Ψυχολόγος , Αν . Καθηγήτρια , Παν Αθηνών

Γραμματέας /Ταμίας Συνεδρίου
  • Παναγιώτα Βαγενά , μέλος ΔΣ της Ε.Σχο.Ψ.Ε , Σχολική Ψυχολόγος

Γραμματέας Τοπικής Ομάδας Υποστήριξης –Θεσσαλονίκη :

  • Αναστασία Μαυρίδου, Ψυχολογος, Μεταπτυχιακή Σχολ. Ψυχολογίας 

http://www.edra.gr/modules1.php?name=News&file=article&sid=10402

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου