Η «Τριάδα των Ψυχολογικών Δικαιωμάτων του Παιδιού»
1.Κάθε παιδί έχει Δικαίωμα Στοργής και Προστασίας
1.1 Δικαίωμα να έχει αγάπη, στοργή και κατανόηση
1.2 Δικαίωμα να ζει σε περιβάλλον ελεύθερο από κινδύνους ψυχικού ή σωματικού τραύματος ή κακοποίησης
1.3 Δικαίωμα να έχει προστασία, στήριξη και συνηγορία
2.Κάθε παιδί έχει Δικαίωμα Προσωπικής, Πνευματικής και Κοινωνικής ανάπτυξης
2.1 Δικαίωμα προσωπικής ταυτότητας και ανεξαρτησίας και ελευθερία να εκδηλωθεί σε αυτούς τους τομείς.
2.2 Δικαίωμα ευκαιριών πνευματικής και ηθικής ανάπτυξης
2.3 Δικαίωμα να έχει ικανοποιητικές διαπροσωπικές σχέσεις και να είναι υπεύθυνο μέλος σε ομάδες
3.Κάθε παιδί έχει Δικαίωμα Εκπαίδευσης και Παιχνιδιού
3.1 Δικαίωμα σχολικής, τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης και να έχει όλους τους αναγκαίους κατάλληλους πόρους και ιδιαίτερα μέσα .
3.2 Δικαίωμα για πλήρεις ευκαιρίες για παιχνίδι, ψυχαγωγία και δραστηριότητες με βάση τις επιθυμίες και τα όνειρα του.
3.3 Δικαίωμα να έχει άριστες συνθήκες σωματικής και ψυχικής ανάπτυξης , εμψύχωσης και ενδυνάμωσης του σε αυτούς τους τομείς.
©
Όλοι οι άνθρωποι έχουν Δικαίωμα Δια Βίου στήριξης και ευκαιριών ανάπτυξης τους και μάθησης
Σημ.: Η Διεθνής Ένωση
Σχολικών Ψυχολόγων ISPA, με αφορμή το Διεθνές έτος του παιδιού το 1979, πρότεινε και υιοθέτησε την
Διακήρυξη των Ψυχολογικών δικαιωμάτων του παιδιού .
Ε.Σχο.Ψ.Ε 2000
ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μέλος Διεθνούς Ένωσης Σχολικών Ψυχολόγων
===
# 1 Πρώτος Κανόνας για τους Σχολικούς Ψυχολόγους- Ψυχολόγους της Εκπαίδευσης:
Πάντα ενεργούν με βάση τα εμπειρικά δεδομένα και εστιάζονται στο παιδί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου